De eerste stap van chiptuning is de stage1 chiptuning, waarbij de bestaande motorsoftware wordt aangepast zodanig dat de motor meer vermogen gaat leveren en de wagen ook nog eens zuiniger gaat rijden.
Met Stage 2 tuning kunt u nog meer vermogen uit uw voertuig halen , u heeft eerst stage 1 gehad.
Daarna kunnen we u voertuig nog meer vermogen/koppel geven doormiddel van verschillende aanpassingen denk hierbij aan : Cold airintake , Spruitstuk , andere turbo , poelie's ect.
Doormiddel van de motorupgrades kunnen we de software aanpassen voor nog meer vermogen.
Hierbij kunnen we uw DSG versnellingsbak chiptunen:
Verhogen koppelbegrenzer en schakeldruk.
Zodat de versnellingsbak het motorvermogen beter kan overbrengen zonder verlies van duurzaamheid en stabiliteit.
Tevens Schakeltijd wordt geoptimaliseerd.
Pops and Bangs is een anti-lag systeem dat ervoor zorgt dat je auto weer snel power heeft nadat je het gaspedaal van een auto met turbo even hebt losgelaten.
Laat je een gaspedaal los dan gaat de druk van de turbo af, logischerwijs duurt het daarna even voordat hij weer voldoende druk heeft en dus voldoende power naar de motor stuurt.
Met Pops and Bangs/antilag wordt extra brandstof geïnjecteerd na het loslaten van het gaspedaal. Die brandstof wordt vertraagd ontstoken zodat het schoepenwiel van de Turbo blijft draaien en je geen vermogen verliest.
Het uitschakelen van de EGR levert brandstofbesparing op, minder vervuiling in de motor, efficiëntere verbranding en minder onderhoudskosten.
Als uw EGR niet meer goed werkt kun u hierbij aan denken om hem te laten verwijderen.
Hier kunnen wij uw roetfilter uitschakelen of fysiek verwijderen.
Wij kunnen de Ad blue functie software matig voor uw uitschakelen.